lørdag 6. oktober 2012

Tradisjoner

Kanelbullens dag som det heter i Sverige feires hvert år den 4.Oktober og har blitt det siden 1999.
Dagen ble stiftet av Hembakningsrådet for at de ville feire 40års jubileum. Meningen var å hylle hembakartradisjonen gjennom å løfte fram et tradisjonelt og elsket bakverk!
Tanken var også å skape en tradisjon som alle kan delta i:)
Siden vi flyttet til Sverige for 2 år siden har dette blitt en tradisjon for oss også, så dette var 3. Året vi bakte kanelboller den 4.Oktober:)
Jeg er jo ikke akkurat tungbedt heller når det gjelder baking og tradisjoner;)

Vi har en gammel oppskrift på nydelige kanelboller etter mannens farmor, som vi vanligvis bruker...men denne gang ble det bolleoppskrift fra Leila's kokebok:))
Felicia og jeg storkoste oss med bakinga og Felicia var med og hjalp til under hele prosessen:) veldig morro!!
Under hevetiden satte vi oss ned med bok og puslespill, riktig så koselig!

Siden vi er veldig glad i bakverk her i familien og liker veldig godt å ha besøk , dobblet vi oppskriften og fikk til 60 boller:)))

Så nå er det bare å komme på kaffe og kanelbolle hos oss;))

Følger dere denne kanelbolle tradisjonen og har dere andre slike koselige bake tradisjoner kanskje?

Nå ventes mannen og størstejentene hjem fra fotball cup her, tror jammen jeg setter på kaffen og tar fram noen boller fra frysen;)

Ha nå en fortsatt deilig helg du også:)
Klem M

4 kommentarer:

Linda sa...

mmm dette så godt ut ja :) Flink du er :) Så kult puslespill!

Tonje Merethe sa...

Så koselig med en slik baketradisjon da. Tror jeg må bake boller i morgen...

Ønsker deg en fortsatt fin helg.
Klem fra Tonje Merethe

Mitt hjerte sa...

Tusen takk Linda:)) pusslespillet er kjempekjekt! Kanskje vært noe for Pia? Stor klem

Mitt hjerte sa...

Visst er det koselig med tradisjoner:) ble det bollenaking på deg?;)
God helg til deg og dine