torsdag 16. august 2012

Tripptrapp stol

Har gått lenge å tenkt på at jeg skal male våre to Tripptrapp stoler.

Disse to stolene begynner jo å bli antikke snart;) den ene iallefall!
Den første fikk jeg som barn da jeg var 5 år, så den har jo vært godt i bruk og feirer 30 års jubileum i år;)
Den andre kjøpte vi for 10 år siden, men begge er godt innsittet og godt brukt:)
Den eldste gikk sitteplata i stykker på så vi tok den bort og flyttet fotplata opp som sittedel isteden.
Mulig vi prøver å få lagd en likens del og montere den slik den opprinnelig er igjen.

Noen som har laget nye plater til Tripptrappen sin selv? Tar gjerne i mot tips?

Når det gjelder maling og farge er jeg sånn i tvil?? Elsker jo hvitt, det passer jo inn i resten av kjøkkengruppa og er tidløst og fint. Samtidig er jeg veldig svak for sukkersøte pasteller for tiden....

Første omgang blir det å demontere de og pusse litt grovt på hver del, så maling!

Har dere noe erfaring med renovering av denne flotte design stolen så kommenter gjerne:) Jeg behøver alt av tips og ideer til dette!

En fortsatt deilig dag dere!
Klem M

Ingen kommentarer: