onsdag 1. august 2012

Pelle svanslös hus

I dag var jeg og de to minste på besøk hos Pelle Svanslös.
Pelle er verdens snilleste katt og har fått et eget lite eventyr hus i Uppsala.

Vi kjente ikke til historien så veldig godt, men gjorde ikke så mye:)

Pelle svanslös ble sendt som adventskalender i SVT julen 1997
og etter det ble Pelle huset blitt bygd av samme scenografi.
2.etg. er gaten der kattene bor og lever og det fins ulike rom og aktiviteter.
1.etg. er det cafe, liten suvenir avd og et mindre kino rom der man kan se film fra Adventskalenderen.
Vi gjorde ikke det da det rett og slett ikke ble tid. Vi kom vel litt før kl 14 så vi startet runden med å spise lunsj.
Skattene fikk hver sin pannekake tallerken og jeg spiste Pai:)
Senere var det full fart inne i huset med ansiktsmaling, utkledning og lek. Personalet hadde kledd seg ut som katter og var med å lekte med barna.
Rommene var innredet i gammel stil og det var så utrolig mye nostalgi der!
Perfekt for fotografering for meg som liker slike nostalgiske detaljer.
Nå hadde jeg bare kameraet fra IPhone min i dag så derfor ble det ikke de beste bildene, men men.....


Med andre ord har vi hatt en toppen dag og vi kommer helt sikkert til å dra tilbake dit igjen, men da skal vi ha litt bedre tid med oss;)

Du kan gå inn på www.pellesvansloshus.se om du vil ha mer info:)

Nå sover alle mine gullhjerter godt og jeg kjenner selv at det er på tide å finne puta etter en mye inntrykksfull dag:)

Godnatt klem fra meg


Ingen kommentarer: