søndag 12. august 2012

Moreller

Enkelte dager får man gjort mer enn andre, slik er det jo for de fleste:)
I dag føler jeg at vi fikk utnyttet dagen godt, fått gjort flere nødvendige ting og samtidig hatt tid til lek med barna.
Slike dager gir meg faktisk masse energi og inspirasjon.

Vi hadde bestemt at vi skulle ta dagen ute på holmen, der vi har hytte. Plenen skulle klippes og det var virkelig nødvendig i dag. Tar ca 1.5 time å klippe plenen om man klipper alene.
Det ble en sen, lang og koselig familiefrokost først. Vi gjør som oftes litt ekstra utav helge frokostene og sitter lenge og koser oss.

Da vi kom til hytta ble det både plenklipping og morell plukking!
I tillegg fikk jeg spraymala et oppheng for kopper. ( kjøpt på antikk tidligere i sommer) Bygd litt lego med småskattene og malt 2 strøk maling på salongbordet! Synes vi var ganske så effektive i dag;)
H fikk også oljet litt treverk her og der som behøvde litt inpregnering før høstregnet kommer!

Nå sover alle 4 poder søtt i sengene sine, mens jeg har renset moreller og lagt de kaldt!
Litt usikker på hva vi skal lage av de i år? I fjor ble det saft og i tillegg fryste vi ned hele moreller.
Super godt å lage Pai av:))
Har tenkt litt på cherry likør også, kan være en koselig gave å gi bort ved juletider...?

Har du noe tips/ideer på godsaker man kan lage av moreller, så blir jeg veldig glad:)

Nå ønsker jeg alle dere som er innom en riktig godnatt, klem M

Ingen kommentarer: