søndag 12. august 2012

Lørdag og Risgrøt

Risgrøt er gode barndomsminner for meg!

Vi hadde ofte Risgrøt på Lørdager da jeg var liten. Vi spiste ofte grøt litt senerer på dagen siden vi hadde litt senere middager på Lørdagskveldene:)

I dag laget jeg riktig god Risgrøt til barna mine til lunsj:) Koketiden er nesten 1 time, så Ikke noe impulsmat akkurat.
Synes det er lite utvalg av risengryn her i butikkene i Sverige. Så neste gang jeg er i Norge skal jeg hamstre med meg noen pakker derifra:)

Grøt måltidet i dag ble vel egentlig godt mottat av de fleste i dag så det blir nok flere slike lørdager framover;)

Et lite smørøye, litt strøsukker og kanel på toppen..mmmmm deilige minner..<3

Har dere vokst opp med noen mat tradisjoner som dere vil føre videre til barna deres?






Ingen kommentarer: