mandag 19. november 2012

Litt Julestemning


Etter frokosten i dag kledde vi på oss godt og varmt for så å gå en tur i skogen.
Været var ikke til å skryte av, ganske grått og trist men men....
Litt gran, tyttebærlyng,mose og kongler ble med oss hjem likevell og jeg kunne kjente julestemningen smyge seg på:) 


På veien til skogen fant vi flere lekeplasser og vi måtte jo selvfølgelig "hvile" der noen minutter før vi gikk videre:)


Lurer på om jeg skal klatre enda høyere?? Høye klatrestativ er midt i blinken for Felix, han er litt av en klatremus;) Selv var jeg ikke like høy i hatten der jeg sto der nede!



Da vi kom hjem hadde jeg lovet ungene å bake eplekake og den smakte ekstra godt etter en slik fin tur!
Vi serverte vaniljekrem vedsiden av og koste oss med Lotta fra Bråkmakergata på film ♥
Det er ganske morro med disse Lotta filmene, da både Felicia og vi ser likheter mellom disse to jentene;)


 



                                                                                  


 

Til kveld`s fikk vi satt en rundstykke deig, da vi oppdaget at det var rimelig tomt for både det ene og andre  her. Typisk hos oss slike Søndagskvelder.
Så i morgen tidlig blir det deilige rundstykker til frokost:)
Oppskriften er super enkel og du kan finne den HER 



Tilslutt i kveld fikk jeg tatt fram litt mer RØDT på kjøkkenet og jule-kopphåndukene fikk komme fram:)
Merker at julen smyger seg sakte, men sikkert på nå!
Kanskje du også har egne julehånduker til kjøkkenet?

Håper du har hatt ei deilig helg også, nå er det bare 2 uker igjen til det 1.lyset skal tennes!!

Klem ♥



4 kommentarer:

sa...

Hei min venn :)
Tusen takk for koselig hilsen ;)
Lola er en langhåret standardachs og den rasen er fantastisk som familiehund.
Hun er bare helt utrolig herlig mot Emma, kosete, enormt selskapssyk og sosial. Hun vil hilse på alt og alle og er bare glad hele tiden.
Hun passer veldig godt på meg spesielt siden jeg er med henne stort sett hele tiden. Hun passer på når hun hører noe og vokter huset.
Det er hunder som ofte blir brukt til jakt og spor, men vi bruker henne kun som familiehund. De trenger en del morsjon, vi har en hel skog rundt huset som hun kan løpe fritt i, men har man ikke mulighet til det er det en del tur ;)
Jeg er selv oppvokst med hund og har hatt det hele livet, det er et utrolig godt minne fra min barndom så jeg ville at Emma skulle vokse opp med dyr også og lære seg tidlig å ta ansvar og vise omsorg for dyr.
Det ser ut som dere har hatt en perfekt søndag ;)
Ønsker deg en god uke med dine ♥
Klem Anette

Anonym sa...

Hei skjønne deg:)
Først må eg sei tusen takk for dine alltid så flotte ord på bloggen min,du er god du:)
Synest dere er så flinke til å komme dere ut på tur,lese bøker og kose dere!herlig å lese og kikke på bilder hos deg,får sån koselig følelse:)
Gleder meg masse til å pynte til jul så idag kjøpte eg meg to svibler og pynta med,dei er så fine og eg liker de best før dei springer ut,hihi:)


Ønsker deg ei fin ny veke:)
God klem fra Lillian

MittLilleHjerte sa...

Heia skjønne deg:)
Hørtes ut som en perfekt dag sammens med barna og koselig aktiviteter:)
Herlige bilder!
Klem fra Janne

Camillas Lantliv sa...

Hei søte.
Høres ut som en flott dag, med masse kos. Enig med kommentar her over, alltid så koselig her inne, man får en koselig følelse av bloggen din.

God klem <3