torsdag 1. november 2012

Høstferie

Denne uka har barna hatt høstferie og dagene har flydd avgårde!
Vi har kost oss masse hjemme, bakt litt, tegnet, spilt spill m.m.
Vi har hatt ligget litt lengre om morningene og spist sene frokoster;)

I dag stekte vi vafler til frokost og det var veldig populært. Som dere sikkert har skjønt, er vi veldig glad i vafler her i huset;)

I går tok vi turen til gamla stan i Stockholm. Der gikk turen til Lilla Posten på postmuseét:) kjempeartig!
Kan absolutt anbefales.
Kostet kun 50kr for voksen og gratis for barn, det liker vi;)
Det fantes et pysselbord der man kunne lage sine egne postkort og deretter få sette på frimerke, stemple brevet for så å sende det med posten:)
Gleden var stor da kortene allerede i dag lå i postkassen her hjemme!
De hadde også en riktig gammel postbil ungene kunne leke i og laste inn/ ut brev og pakker i bilen. Brevene kunne deles ut i ulike postkasser der man måtte finne riktig brev til rett postkasse:) ( liten miniatyr gate)! Felicia syntes det var veldig stas.
De hadde også utstilling av gamle postbiler og annet fra posten gamle dager og mye mer!
Caféen var også koselig:)
Dessverre ble det ingen gode bilder da jeg hadde bare iPhone kamera og det var veldig dårlig med lys!

Koselig med slike dagsutflukter:) i morgen har pappa'n fri også, så får se hva vi skal finne på da?;)

Har dere gjort noe koselig i høstferien?
Visst er det deilig å bare være hjemme også og nyte av dagene, det liker jeg veldig godt:) Tror ingen er så hjemmekjær som meg, hihi... Eller er du også det?

Nå er November her, siste høstmåneden for i år! Hos oss har vi 2 bursdagsbarn i November og et i Desember, så nærmer Julen seg med stormskritt:) masse å glede seg til, så nå er det bare å sette igang for fult her om jeg skal rekke alt jeg har lyst å gjøre;)

Ønsker deg en fin fin November <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei skjønne deg:)
Vafler er jo supergodt og det såg veldig godt ut på bildene,nam:)
Så kjekkt å være på ein slik plass og med post og alt som har med det å gjere og supert når det koster så lite for som regel så koster alt så masse visst ein skal på noko og det er kjedeligt for det er lettere å komme seg på fleire opplevelser når kostnaden er liten;)
Så herligt med høstferie for dere,kos dere forsatt:)
God klem fra Lillian

MittLilleHjerte sa...

Heia:)
Så utrolig gode vafflene dine så ut! Delikat og nå fikk jeg virkelig lyst på, hihi.
Kos med høstferie da:)
Jeg synes det er ganske vanskelig med broderingssymaskina mi. Jeg har hatt den i 3 år nå, og først nå jeg føler at jeg mestrer det:)
Det går mye gjennom å kunne lære seg pcting fort, for programmene er jo på pcn. Hadde ikke lært meg det så fort om jeg ikke hadde bodd sammen med en pcmann:)
Men gøy er det iallfall:)
Fin lørdag til deg:)
Klem