lørdag 3. november 2012

Julebøker





I går fant vi fram noen av julebøkene som vi bruker å lese. Felicia har lenge spurt etter boka om Barna fra bakkebygrenda.
Ei bok av Astrid Lindgren med flotte illustrajoner og tekst!
Astrid er vår store barnebok forfatter favoritt her i huset:)
I morrest var jeg ikke tungbedt da Felicia ville lese boka på sengekanten, kan vel ikke bli noe bedre start på dagen....;)



Vi har jo samlet på oss en del julebøker igjennom årene da og her ser dere litt av stabelen.
Vanligvis bruker vi ikke ta de fram før til advent, men synes igrunnen ikke det var så ille å smugtitte litt nå, siden vi allerede er i November:)

I Desember har som tradisjon å lese en liten julehistorie hver morgen ved kjøkkenbordet, akkurat som en adventskalender, det er veldig koselig!

Har dere noe tradisjoner i forbindelse med bøker og julefortellinger?



Dette er bare såå flott bilde! Glade unger i full sving på kjøkkenet med pepperkakebakingen!
Masse mel på gulvet og sikkert langt oppover til ørene:)
Gleder meg sånn til vi skal bake pepperkaker og jeg kan love deg at kjøkkenet våres ikke ser det minste bedre ut, men hva gjør vel det??
Synes det er litt av sjarmen jeg!







I går fikk jeg kjøpt meg en megastor bukett med nydelige tullipaner!
50 stk til 129kr.
Det ble 2 flotte buketter til meg og den siste skal jeg gi til min kjære svigermor i ettermiddag:
Siden det er Allhelgonaafton i kveld, skal vi dra på kirkegården ved skummring og tenne lys tilsammen med barnas farmor.
Det bruker å være utrolig stemningsfullt der nede med minneslunden når alle lykter og lys står å brenner!

Har dere noe tradisjoner på allhelgonanhelgen?

Ønsker dere alle en riktig fin fortsettning på helgen

klem M ♥



3 kommentarer:

Franske drømmer sa...

Du har en skikkelig "feel good" blogg- minner veldig om "Silje-sin" :-)

Dette var et herlig innlegg, og Astrid Lindgren fortellingene er fantastiske!! Bakkebygrenda er bare nyydelig!!

Ha en fin helg, vennen!
Klemmer

Anonym sa...

Så utrulig flott tulipanbukett og til så flott pris på dei og,skal kjøpe bukett eg og når eg finner det i butikken:)
Alltid så koselig å titte innom bloggen din:)
Ønsker deg ein flott kveld!
Klem fra Lillian

Camillas Lantliv sa...

Fantastiske bøker;). Stemningsfulle og koselige bilder. Hvis man vil nyte julen lenge, må man begynne litt smått nå, det er absolutt ikke for tidlig spør du meg:).

God klem og nyt dagen <3