søndag 3. februar 2013

Lilla tullipaner og lys

















Felicia 


Emilia 














Smaskigt


Så er helga snart over igjen....
Vi har hatt ei fin helg, men den går bare så altfor fort!
Synes det er så deilig å slippe å stå opp til klokka i helgene og bare ha god tid til frokost og at ungene kan leke lenge i pysjene sine før pliktene kaller!

Til Fredag kjøpte jeg fine tullipaner, 3 buketter som jeg satte sammen selv, to lilla nyanser og en hvit. 
Jeg var også heldig å få tak i kubbelys i samme farger som tullipanene.
Alt fant jeg på Plantasjen til en billig penge. 
Koselig å pynte opp litt til helga med friske blomster  

Lørdagen fikk jeg ryddet en del i garderobene til ungene, de vokser jo i rasende fart og titt og ofte får jeg flytte litt om på klærne dems. 
Veldig kjekt med 3 jenter som kan arve klær etterhverandere:)
Lillebror`s klær gir vi videre bort til ett par mindre smågutter som også blir glad for litt gammelt-nytt, iallefall mamman;)
Felicia var på Turn som hun gleder seg voldsomt til gjennom uka!
Kjempefin trening til barn som liker å være høyt og lavt og mye i rørelse:)
På ettermiddagen fikk vi også et lite lekebesøk av ei venninne og to små venner.
Ellers har Emilia vært kraftig forkjøla tidligere i uka og måtte være hjemme ett par dager fra skolen. Nå er det Madelene som har tatt over stafett-pinnen så hun blir nok hjemme i morgen også.

I dag våknet vi til strålende solskinn og flere minusgrader, men ikke kaldere enn at vi kunne finne på noe ute.
Felix var buden i barneselskap på formiddagen, så han og H dro dit, mens vi andre som var friske tok turen til vakre Sigtuna 

Det er ca 15 min biltur til Sigtuna. 
Vi parkerte bilen og spaserte over isen langs strandprommenaden . Det var fantastiskt flott og yrende folkeliv. Mange hadde skøyter på beina og det var også mulighet for å leie om man ønsket det. 
Vi avsluttet den flotte søndagsturen vår på Cafe TantBrun.
En veldig sjarmerende cafe som absolutt er et must om man er på Sigtuna besøk:)
Jeg fikk også en glimrende anledning til å teste ut mitt nye speilrefleks kamera som jeg var så heldig å få kjøpe av min kjære kusine Charlotte.
Charlotte er utrolig flink på  foto og har en flott fotoblogg som du kan se  HER!
Hun er min store inspirasjon når det gjelder teknikk og foto.
Nå må jeg bare sette meg godt inn i dette kameraet som er et Canon EOS 450 D, det er jo såå moro å fotografere! Vurderer å melde meg på et fotokurs som starter her i Februar...Noe andre som har erfaring med slikt fotokurs?

Nå dufter det deilig kake her i huset som mormor og jentene har bakt, sier ikke neitakk til det på Søndags kvelden;) men i morgen er det ny uke og nye tak!

Håper dere alle har hatt ei fin helg og at dere får får mange fine dager i uka som kommer også!!

Klem fra 
Mitthjerte 
                                                                             





Ingen kommentarer: