onsdag 6. februar 2013

Knekkebrød og urtete











I dag har det stort sett vært knekkebrød og urtete på Felicia.
En pjusk liten venn våknet i morges og hadde vondt i magen! Liker ikke magesyke! Så nå sprites det for fullt her hjemme for å prøve å beskytte oss andre mot disse dumme bakteriene!
Det bir liksom så det flyter på litt her hjemme når noen er syke....så i dag har alt husarbeid stått stille og vi har egentlig bare slapt av. 
Jeg fikk bakt 3 brett med knekkebrød da, måtte fylle på lageret igjen, populær disse knekkebrødene:)
Det er vanskelig med mat og drikke når en har omgangsyke....Jeg hadde litt urtete liggende som jeg gav Felicia under dagen, den skal være kvalmestillende og god for magen. Ellers er jeg ikke så opptatt av at man skal ha i seg mat, de klarer jo seg godt uten det en stund bare man passer på veskeballansen.
Så ved lunsjtid miksa vi sammen litt frukt og bær til en deilig smoothie!

I dag brukte vi :
2 never blandet bær
1 appelsin
2 ss youghurt
eplejuice

Den ble veldig god om jeg så skal si det selv;)
Det som ble igjen, helte vi opp i slike isformer og satte de i fryseren.
Perfekt til å ta fram når matlysten er dårlig og den lille behøver litt ekstra påfyll av vitaminer:)
Et tips!

I morgen blir det nok en innedag på Felicia, men håper formen er bedre i morgen:)

Ønsker alle som titter innom en godnatt og en fin Torsdag i morgen, hjelpes som tiden flyr!
Snart helg igjen ;)
Klemmer fra meg





1 kommentar:

Anonym sa...

Huff då ikkje kjekkt med sjukdom i hus,masse god bedring!!
Dagene fyker avgårde og det er jo snart helg igjen,heilt utrulig!
Fine dag til deg!
Klem fra Lillian