tirsdag 4. juni 2013

17.Mai minner 2013

 
Fokostbordet
Rödt, hvitt og blått såklart:)

 
 
Familien samlet i Kungstregården i Stockholm
 
 
 
 
 











 








 
Kirsebärträr tett i tett
 

 
Fröken klatremus :)
Legg merke til den hvite strömpebuksa...
 


En til liten klatremus som gleder seg over dagens fest
 
 



 


 


 
 

 
En vakkring som stolt viser opp sin prakt




 
 

 
 

 
Is nr...1,2,3??

 
 




 
ups...der har forkledet kommet av også;)


 
De gamle nostalgiske bilene er et must, fantastiskt morsomt!

 
 

 
 

 
 

 
 








 
Hysteriskt morsomt;)
 






































































 
Hej
 
Tiden går fortere enn jeg er klar over denne mnd, föles ut som jeg henger en smule etter...:)
Jeg har leeenge tenkte på å blogge 17. Mai, det er koselig å minnes slike begivenheter. Siden det var tatt et x-antall bilder den dagen og det ble vanskelig å plukke ut 4, laget jeg likegodt et bilderas!!!
 
Frokostbordet ble dekket kvelden för, da jeg vet av erfaring at 17.Mai morgen er travel nok som den er og likevel ble det stående frokost for min del;) Vi skulle ta toget inn til Stockholm og Kungstregården  for å höre sang og musikk og se Jens Stoltenberg tale til folket.
 
Det var fantastiskt flott vär, varmt og knallblå himmel, perfekt 17.mai vär!
I fler og tjue varmegrader massjerte vi gjennom gatene og ut til Djurgården og Skansen.
Det var det yrende folkefest med tradisjonelle 17.Mai leker for barna.
Vi kom dessverre for sent til å delta på det i år da vi heller valgte å stå i laaang mat-kö for å få oss en deilig lunsj;)
Etterpå gikk vi runden rundt å kikket på alle de flotte dyrene i parken, spiste is, kjörte biler, klatret i lekestativene og plukket blomster:)
 
Vel hjemme på ettermiddagen grillet vi pölser og deretter koste vi oss med Pavlova og sjokoladekake!
 
Tusen takk for en flott dag kjäre familien min og ekstra hyggelig i år var det at min mamma, hennes venn og min svigermor også feiret dagen med oss:)
 
Det er flott å väre Norsk i Sverige;)
 
Her kan du ta en titt inne på Skansen og se programmet deres utover sommeren, absolutt verdt et besök om dere tenker dere ferie i Stockholm i sommer.
 
Tusen takk til alle dere som legger igjen så fine hilsener til meg, det er så koselig å lese!
Ha det godt og kos dere i sommervarmen, klem så lenge fra meg
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Endelig et nytt innlegg fra deg! Sjekker bloggen din hver dag, så nå var det ekstra hyggelig å se bilder av dere igjen:))

Marianne

Camillas Lantliv sa...

For et fantastisk inlegg Merete. Så masse flotte bilder, kunne nestsen tro dere feiret 17 mai i Norge jo, skikkelig feiring.

Så nydelige bunader dere har da.

Takk for en godfølelse i kroppen man sitter igen med etter å ha lest bloggen din, alltid!

Nyt dagen.

Nuss o klem fra meg <3