onsdag 12. juni 2013

Drängskåp






 
 
Ville bare vise dere det nye skapet jeg var å hentet på Söndag!
Dette vakre drängskapet har blitt mitt og jeg er så glad så glad trallalla.....
En gammel bevart skatt fra 17-1800 tallet sa den tidligere eieren som hadde fått det fra en gammel gård.
Skapet har fått flyttet inn i Felix barnerom og tanken er at det skal väre hans kleskap.
Et drängskap passer jo godt inne hos en liten gutt, ikke sant? :)
Skapet har den orginale trefargen inni, mens utsiden har fått ett glatt strök med hvitmaling. Jeg har allerede bestemt meg for å pusse lett over det för jeg stryker ett par strök med matt hvitmaling over det, sikkert mange meninger om dette , men synes det blir litt kjekkere å legge inn små nyvaskede gutteklär i det da, hihi...små og små, han bruker jo allerede störrelse 104, men for meg er han jo minstemann og da blir man jo minstingen litt lengere også;)
 
Nå må jeg sette fart, slik at jeg kan få begynt her för ungene skal hentes!
 Solen skinner og det er varmt og deilig ute.
Så i dag blir det lakseside på grillen med nypoteter og en god aioli:)
 
Kom gjerne med kommentarer, tips og råd og  hvordan du behandler dine gamle möbler, det er bare kjekt å dele litt erfaringer.
 
Kos deg resten av dagen
klem M
 
 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig skap og det vil nok passe så fint inn hos han,synest slike gamle skap er så vakre:)
Den middagen Høyrtes knallgode ut!
Nyt dagen:)
Klem fra Lillian

Camillas Lantliv sa...

Jippie!!!!!!!!!!!!!!! Nydelig skap vennen, skjønner godt du er såååå glad. Det var jo bare så vakkert. Passer perfekt til Felix gutterom nå, og når han ikke skal ha det lenger kan du ha det til pynteskap med masse flotte ting inne i eller som lintøyskap:).

Ønsker deg en flott dag videre. God klem <3

MittLilleHjerte sa...

Wow, så nydelig et skap Merete:)
Heldige deg:)Gøy med slike gamle skap som får et litt annen verdi en nye ting liksom..
Ha en herlig lørdag!
Klem Janne