mandag 10. juni 2013

Sommerstemning på hytta er

 
Engen full av söte små sommerblomster....

 
Skittne små barnefötter....


 å lese en bok sammen....

 
....Söte margaritter i ett gammelt spann, tusen takk söster...

 
å starte dagen med en liten kopp kaffe med melk....

 
å bli bitt av de dumme myggene x-antall ganger....


 
å klippe plenen med pappa...

 
å dekke et godt frokostbord ute i det fri.........

 
å få sjokoladepålegg til frokost........

 
å stå ute å vaske kopper sammen med sin beste venninne...

 
 

 
 

 
å finne små fine öyer der vi kan väre helt for oss selv og bare nyte tilvärelsen....

 
leke med sann og vann....

 
slappeav og ta et pust i bakken.....

 
Söttbröd på frokostbordet...

 
 

 
 

 
å se sjöen fra tomta, mens man spiser frokost


 
Har du hatt en fin helg?
 
Vi har hatt noen deilige dager på hytta og virkelig fått smaken på sommeren.
Siden tomta er så stor og det er mye gress er det viktig å komme seg ut ganske så ofte på sommeren for å få stelt og klipt plenen. Nå var det gått litt for lang tid siden vi var der sist, så selve plenklipping tok opp mesteparten av tiden denne helga:) Likevel prioriterte vi lange gode frokoster ute i det fri og det kan jeg si er en ren nytelse og terapi. Sitte der ute i sola og höre småfuglene synge og ellers ikke en enste lyd fra bil eller byliv. Bare naturens egne lyder, den fölelsen kan bare ikke beskrives!
Vi har ellers badet masse,badet badstu,spilt kort og kubb, bygd lego og hoppet en hel del på trampolinene;)
 
Noen margaritter har fått plass i det fine emaljespannet jeg fikk fra min kjäre söster og ellers har jeg spanet inn flere markblomster som blir fine i midtsommer-kransene til ungene.
 
Siden vi ikke har innlagt vann i hytta tar vi oppvasken lett ute i friluft! Synes ikke jentene er tungbedt med å hjelpe til med det heller, snarere tverttimot;) Felicia hjalp så godt til med sluttoppvasken i dag för regnet öste ned over enga. Det tordnet og lynte i det vi hadde tenkt å dra oss hjemover, så vi fikk utsette hjemturen en times tid.
Det gikk heldigvis fort over så vi kom oss hjem i rimelig tid. Jeg ble litt stressa der en stund da begge de minste var buden i barneselskap og vi hadde litt å forberede.
 
Deilig hjemmelagde norske kjöttkaker i brunsaus, fikk vi hos min snille mamma til Söndagsmiddag för jeg og H hadde et lite ärend på kveldskvisten...
Jag har nemmelig funnet noe fint på blocket som vi skulle hente, mer om det kommer etterhvert ;)
 
Nå närmer det seg sommerferie for podene her og jeg gleder meg bare til litt mindre stressede morgener og mange fine sommerdager med mine fine.
 
Godnatt fra meg og et önske om at dere alle får en ny fin uke med masse godt sommervär:)
Klem M
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrulig herlige sommerbilder og så koselig med oppvask ute og kose seg med sjøen og nyte det!
Såg ikkje godt ut med myggbita,og så store dei var og,stakkars.
Så herlig å ha ei hytte å reise til,bare å komme seg bort❤

Fin ny veke til deg!
Klem fra Lillian

Villa Ellings Vei sa...

Tusen takk for koselig hilsen♥ Du tar helt nydelige bilder:) Fantastisk fine bilder av sommer idyll på hytta, nydelige barn♥ Legger meg også til som følger og gleder meg til flere besøk inne hos deg:) Fine sommer dager til dere:) klem Mari

MittLilleHjerte sa...

Heia Merete!
Så utrolig koselige og nydelige bilder du viser fra hytta;)
Drømmer meg helt bort her jeg sitter med regn på vinduet...
Det var rett og slett idyllisk og så nydelige barna dine er<3
Ha en riktig fin dag og ny uke søta;)
Klem fra Janne