tirsdag 15. januar 2013

Surdeig
















  









Hei mine fine

Hadde en fin tur langs vannet da jeg gikk hjem fra barnahagen i morrest.
Så stille, store snøflinger dalte ned og det var en ren nytelse av frihet til å observer mange flott øyeblikk.
De nydelige dørene på bildene over ble jeg helt betatt av og er helt min smak!

Da jeg kom hjem satte jeg to surdeiger. En med rug og en hvete.
 Jeg elsker surdeigsbakst, men har aldri laget det selv før.
Oppskrifta jeg brukte fant jeg i min favoritt bok fra Leila Lindholm og HER kan du lese om surdeiger. Du kan også bestille boka HER

Nå skal dette stå og kose seg på kjøkkenbenken ett par dager, før jeg skal mate den igjen:)
Spennende prosess!

Gleder meg til jeg skal bake ut mine første surdeigsbrød:)

Har du noen gang bakt med surdeig? Hvordan synes du det var og har du noen gode oppskrifter tar jeg gjerne imot tips;)

Ha en fortsatt flott dag!

Klem M
 ♥


2 kommentarer:

Camillas Lantliv sa...

Hei søta!

MMM hørtes så deilig ut med surdegsbrød. Velger alltid det ute på cafe og resturant når man spiser ute og får velge brød, men har aldrig bakt selv. Du får si fra åssen det ble etterpå:).

Inlegget under her får meg å smile fra øre til øre. Det er som å se inn i fortiden fra min egen barndom. Dine fine barn har en fantastisk oppvekst, det lyser glede i deres blikk <3.

Så koselig å være så mye sammen med din mamma også. Har hun flyttet dit nå?

Ønsker deg en koselig dag du min fine venn som jeg gleder meg til å få møte en vakker dag!

<3

liffer sa...

Se på paindemartin.blogspot.com. Den bloggen är min bibel när jag bakar surdegsbröd :)