mandag 14. januar 2013

Herlig Søndagstur


På vei til Särsta med hele familien



Min elskede Madelene, snart tennåringsjente så god og snill.


På Valloxen var det ploget brede flott skøytebaner


Der ja...Henrik prøver seg på en piruett;)


Min gode og snille mor 










Yrende folkeliv nede ved Särstabadet


Speideren hadde åpen cafè 


Mor og svigersønn;)





Mine små godbiter som hadde det såå moro i snøen i dag!


Mange herlige ansiktsutrykk 


Varm kakao med krem


To små som var veldig fornøyd med dagen 



Endelig viste solen seg i dag og Januar været sin beste side!
Vi har hatt det så grått og trist rundt oss i det siste så litt sol i ansikte var veldig etterlengtet.
Da var det ingen tvil om hva vi skulle finne på i dag::)

Vi er heldige og har fine valloxen så nære der vi bor, det tar sikkert 10 min å gå så er man nede ved vannet.
På vinteren ploger de en bred flott skøytebane på isen og det er så fantastisk flott å gå der nede på slike dager som dette.

I dag var det ingen av ungene som hadde lyst å prøve skøytene så de ble liggende hjemme.
Akebrett, kjelke og rumpeakebrett ble med oss, så gikk vi til fots.

Siden de hadde åpen vintercafè der i dag, droppet vi ryggsekken og matpakken hjemme.
Varm kakao med krem og  nystekte vafler inne i ei varm hytte ble alternativet da.

Det ble mye kos og lek i snøen og de minste hadde det veldig moro, alle var trøtte og slitne på hjemveien.
Med røde roser i kinnene og kalde småtær var det godt å få på seg tøfler og krype opp i sofan med et ullpledd og film etterpå.
Filmene fra Astrid Lindgren er populære hos oss, jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har sett dem, men de er like fine hver gang!
I dag kikket vi på Lotta som flyttet hjemmefra, den er så skjønn:)

Jeg er så takknemlig over at vi har mulighet for å gjøre slike hyggelige familieting sammen når jeg vet hvor mye vondt som finns rundt omkring og hvor tilfeldig alt er.
Jeg har et stort ønske om å få til minst 1 familietur i uka, dette året!

Håper dere alle har hatt en nydelig helg  og at dere tar vare på hverandre 

Ønsker deg en fin ny uke!

klem fra Mitthjerte

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så Utroligt herlige bilder,ser ut som dere storkoste dere der:)fantastisk!

Fin ny veke til skjønneste deg:)
Klem fra Lillian

Mitt hjerte sa...

Tusen takk for koselig hilsen, Lillian <3
Setter stor pris på alle spor du legger igjen hos meg, ønsker deg en fin fin uke:) klem til deg

MittLilleHjerte sa...

Hei merete:)
Så utrolig koselige bilder av famile hverdagsglimt;)Og varm kakao med krem!Nam nam
Fin ny uke til skjønne deg!
Ps. Synes det også er så gøy å inspirerende å følge deg på instagram<3
Klem Janne