lørdag 29. desember 2012

Juleminner


Søt liten skål jeg fant på brukthandel her før jul, perfekt for å ha kanel og sukker i.


Risengynsgrøt bordet dekket for 12 personer.



Kunstig granslynge som pynter fint opp på julebordet


Lite glimt fra den ene vinduskarmen på kjøkkenet


Felix kjevle som er like fin som pynt som den er til å kjevle pepperkakedeig med



klassisk risgrøt med smørøye, sukker og kanel....og kanskje ligger mandelen der også?


Hurra for min eldste snille datter Madelene som fikk mandelen i grøten denne gang og ble veldig fornøyd med vinsten:)
Over viser jeg bilder av bordekkingen fra 23.Desember da vi var 12 pers.samlet for den tradisjonelle grøt med mandel kosen;)

Nå har vi akkurat lagt bak oss 4.juledag...
Mange hektiske, koselige, stressende, gode og deilige Desember-dager er over og har lagt seg på minnet ♥

Bloggen har ikke vært prioritert på en stund og det har vært et savn.
Det har ikke vært pga lysten, men jeg har rett og slett ikke gitt meg tid til å blogge.

Nå i kveld er første kvelden jeg har satt meg ned for meg selv for å titte litt på alle de flotte julebildene som er tatt. Det er så mange flotte og gode minner som er foreviget og jeg gleder meg til å fremkalle noen blinkskudd, lage kalendere og forstørre.

Vi har hatt huset fullt i Julen. Min kjære mammma kom hit samtidig som jeg og de minste kom hjem fra Trondheim. Min pappa og hans fru kom fra Thailand til oss den 16.desember. Den 22.desember kom mine kjære søstre og svoger kjørende fra Borås og vi var alle samlet den ettermiddagen.
Hvilke forventninger og gleder vi hadde ♥

Vi har hatt så mange fine dager og stunder sammen og jeg er så priviligert og heldig som har denne muligheten for å oppleve dette og det verdsetter jeg meget høyt!
Vi har skrattet og ledd, lekt og spilt spill, spist masse deilig julemat og pakket i oss så mye søtsaker og karameller at vi nesten sprakk;)
Vi har laget masse mat sammen, vært på fantastiskt julebord og delt så utrolig mye.
Jeg har fått dekket flere frokost og middagsbord ( noe jeg elsker å gjøre) og redd opp mange senger for at mine gjester skal trives!
Håper dere kommer snart igjen ♥


Kjære familien min, dere betyr så uendelig mye for meg og barna
Jeg er så glad i dere ♥

Vi er heldige som fortsatt har mormor, morfar og Noi her og de skal vi ha hos oss mange flere dager til:)
Nå skal vi bare ta disse dagen med ro og tar de litt som de kommer. Det er slik vi ønsker det i Romjulen, bare omgås med familien.
På Søndag skal vi hjem til min kjære svigermor og det gleder vi oss masse til!

Nå ønsker jeg alle dere snille som titter innom bloggen min en fortsatt nydelig romjul ♥
Ta vare på hverandre og nyt fridagene dine!

Mine tanker går også veldig ofte nå, til de som ikke har en like fredfull jul som oss.

Varme klemmer fra mitthjerte ♥
























5 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrulig koselig lesing,jula er ei fin tid og det virker som dere har mange gode rundt dere og det er flott og så liker du å lage det fint til og koselig rundt deg:)
Siden vi har så liten plass så blir det helst ikkje overnatting og så masse besøk her,et savn å hatt større plass og ikkje gå så masse oppå kvarandre...men men,,

Ønsker deg fine romjulsdager!
Klem fra Lillian

MittLilleHjerte sa...

Åhhh, så koselig å samles slik i julen:) Du har virkelig stått på for at dere skal kose dere og ha det hyggelig sammen;)
Nydelig dekket bord og bildene sier jo koooos <3
Ha ei fortsatt fin romjul!
Klem fra Janne

Fabrikken sa...

Julen er en herlig tid :) Masse fine bilder du viser.

Ha en fortsatt fin romjul

Klem lene

Camillas Lantliv sa...

Heeeeei vennen min.

Dette var ren nyting å lese. Hører dere har hatt en fantastisk jul, og virkelig kost dere masse.

Nydelige bilder, elsker de hvite tallerkene, er de fra loppis el?

Har også skrivd litt om min jul på bloggen idag:). Gleder meg til å lese om deres hverdag etter jul og alt du gjør hjemme, du har det så fint og gjør det så koselig.

Så flotte bilder på insta på deg og søstrene dine, så like dere er alle tre. Flotte jenter!!!

Gode klemmer til fineste du! <3

Franske drømmer sa...

Dette var et nydelig innlegg, vennen! <3
Blir helt varm om hjertet <3

Nyt fine romjulsdager!

Varme klemmer