torsdag 20. desember 2012

Julegodt






Åhhh som jeg har savnet bloggingen!
Tiden har bare flydd av sted de siste to ukene!
De to siste ukene har virkelig gått i ett.
Jeg og de to minste har vært i Trondheim 1 uke og det har bare vært sååå koselig!
Så mange gode minner vi har med oss. Jeg setter så utrolig stor pris på alt og alle jeg har der hjemme i gamle byen, dere er bare helt fantastiske som har tatt så godt imot oss når vi var der.
Vi er så veldig veldig heldig som har så mange flott snille og gode familiemedlemmer og venner!

Etter at vi kom hjem har jeg bare hatt det så travelt med alt som jeg vil finne på nå før JUL:)
Det bakes så melet spruter rundt på kjøkkenet og vaskefilla får virkelig slengt seg rundt;)
Vi elsker jo å bake hjemme hos oss(som dere sikkert har forstått) og her kommer noen sorter vi bare  MÅ ha til jul!

Pepperkaker
Maryland cookies
Kolakaker
Vanilje fudge
Sarah bernhard
Rocky roode
Lakris karameller
Sjokoladeboller

Nå begynner vi å nærme oss mål, noe gjærbakst står igjen og ett par konfektkaker;)
I går lagde mannen de deiligste vaniljefudgen, oppskriften kan du finne HER hos Jorid Kvam med den flotte og inspirerende bloggen Noe på hjertet!
Bildene over er mine og som dere ser har jeg rullet karamellene i litt melis etterpå slik at de ble litt tørrere, de er bare himmelsk gode:)
I kveld slo jeg og mor til å fikk satt både hovmestersild, bakt Rocky roode, Sara Bernhard og knekkebrød!

Siden vi kommer til å ha huset fullt til JULog har allerede fått noen gjester har vi god grunn til bake litt ekstra mye godt i år;)
I morgen er planen å ta oss inn til Stockholm city for litt julegaveshopping og får å kose oss på Gamla stans`sjulemarknad!

Gjeeesp! Blir sene kvelder i disse førjulstider,men det gjør ingenting for i romjula skal vi bare slappe av og kose oss med barna:)
Nå skal jeg prøve å få sovet litt her, før jeg må opp igjen og ut i kulda for å lufte Felicia stakkars, som plages sånn med falsk krupp i natt:(

Tusen takk kjære dere som titter innom meg titt og ofte, håper dere har det godt og at dere får til å nyte litt av denne fine tiden midt i Julestria!

Masse klem fra meg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrulig koselig lesing,du er så flink med å bake og gjere kjekke ting med barna dine:)
Ønsker deg forsatt fine førjulsdager:)
God klem fra lillian

MittLilleHjerte sa...

Hei skjønne deg:)
Så mye godt du lager:)
Ungene dine er sra heldige som har en mamma som steller så fint istand til dem;)
Ønsker deg fortsatt fine julefager med mye kos;)<3
Klem fra Janne