mandag 31. desember 2012

Bordekking










Her kommer atter noen bilder fra julens bordekking.
Skal si det har vært en utfordring å dekke bord til 12 personer i det lille kjøkkenet vårt og med de store tallerknene vi har;)
Vi har trykt oss sammen og noen har sittet litt mer ukomfortabelt enn andre kan jeg si, men der det er husrom finn hjerterom, om jeg så skal si det selv ;)
Som sagt tidligere har det vært såå moro å ha så mange til bords flere dager irad og jeg har virkelig fått boltret meg i bordekking som jeg synes er så gøy!
Jeg hadde kjøpt inn flere pakker ulike juleservietter, pynt til bordet, blomster og duker.

Sølv bestikk er noe jeg alltid har ønsket meg og synes det er såå fint og høytidlig!
Det er jo noe man får i bryllupsgave tenker jeg og siden vi fortsatt ikke er gifte har jeg kjøpt meg ett litt finere stål bestikk som vi bare bruker til høytid og andre festlige anledninger.

Heldigvis elsker jeg loppis og antike ting og har der funnet masse fint gammelt sølvtøy!
Så nå har jeg kommet langt på samlingen min med sølvbestikk og det litt billigere også;)
Gleder meg til at jeg har nok til å dekke et stort familiebord der alle får hvert sitt og ulikt sølv bestikk.

Synes du det er gøy med bordekking?

I kveld har vi vært hos kjære svigermor og spist svenskt julebord.
Masse deilig mat og vi hadde det så koselig, både store og små!
Tusen takk igjen for at du ordet så godt til oss alle:)

Nå ruller tiden avgårde som vanlig og jeg klarer aldri å komme meg i seng...
i morgen er det nyttårsaften og de små har nok store forventninger til dagen.
Vi skal bare være hjemme og kose oss!
Det står lammelår på menyen og min kjære mor har i kveld laget deilig karamell pudding til dessert:)

Hva skal dere spise til nyttårsmiddag?

Godnatt fra meg og sovgodt
klem m

1 kommentar:

Anonym sa...

Så nydelig bordekking,det er kjekkt å dekke bord men blir ikkje så ofte her:)
I kveld skal vi ut så det blir pinnekjøtt på menyen,skal bli godt!

Ønsker deg et riktig godt nyttår og gleder meg til å følge deg inn i det nye året:)

Klem fra Lillian