onsdag 29. august 2012

Eggedosis

I ettermiddag har det vært høyt tempo her hjemme:)
Alle kom sent hjem i dag og middagen ble også senere enn vanlig!
Det resulterte i trøtte og utilpasse både små og store;)

For å smøre på det gode humøret igjen, kom jeg på at vi skulle lage noe godt til dessert:)

God gammeldags eggedosis!
Husker så godt at det var en klassiker hos meg da jeg var liten og var på besøk hos min kjære mormor:)

Så enkelt å lage og ingredienser som man oftest har liggende.

Min oppskrift er:

40gr sukker pr.egg
Visp med elektrisk mikser så lenge som du kan, helst 10-12 min.
Tilslutt hadde vi i et par dråper konditorfarge:)

Vi laget på 4 egg på 4 pers og alt gikk ned, får håpe ingen klager på vondt i magen nå da;)
Felicia sa når hun tok siste skjeen: æ tru det rekker no, for det va altformy sukker i!!
Haha, ikke ofte hun klager på sukkerinnholdet:)

Ingen kommentarer: