mandag 30. juli 2012

Sigtuna och Sjudargårdsbadet

En flott dag i Sigtuna med mormor.
Vi parkerte bilen nede på Strandvägen og ruslet strandprommenaden langsmed Mälaren.
Så utrolig vakkert å gå langs vannet og kjenne brisen av sjøvann:)

Det er flere store trestammer der som er suverene som klatretre for barn og en gammel trebåt som er fylt med sand og fungerer som sandkasse!
Når man kommer til marinaen ligger det en restaurant som heter Våfflan.
Den ligger helt nede ved vannet og har kjempekoselige sitteplasser der ute.
Vi kunne selvfølgelig ikke gå forbi uten å kjøpe med oss ett par softis og flere kuleis;)
Da det var ett stort is sortement tok bestillingen sin tid, men sånn er det med stor familie og mange barn;)

Videre gikk turen til badestranden som var ca 20 min gange fra marinaen.
Jeg og mor gikk hele veien til min store fornøyelse! Gikk bare å drømte meg bort i mellom alle de flotte husene, hagene, båtene, blomster og vekster som var tett innpå oss:)
Jeg drømte meg sånn bort faktisk at jeg glemte å ta bilder....

Badestranden vi kom til heter Sjudargårdsbadet!
Nyrenovert sandstrand med relativt stor gressplen. Benker og grill om man vil ta medbragt grillmat. Kan tenke meg det er koselig å sitte der på kvelden og grille:)
Toaletter og dusj fins det, kiosk med is og annen lettere servering og en hel del parkeringsplasser( helt gratis!)
Flott vei for oss med barnevogn eller andre funksjonshinder:)

Jeg fant også ut at det går buss fra Knivsta, der vi bor og helt til parkeringen til badestranden:)
Ikke så ille likevel at H har tatt med seg bilen og begynt å jobbe igjen da, likevel skulle vi selvfølgelig mye heller ønsket å ha kjære pappa med oss på bading:)

Sigtuna er så absolutt verdt ett besøk om dere tar veiene forbi :)

Nå skal bassenget fylles med vann så små skattene får avkjølt seg litt og jeg tror sannelig at jeg også skal slenge beina nedi:))

En varm hilsen fra Mitt hjerte til deg:)


Ingen kommentarer: