mandag 9. juli 2012

Jordbærsaft

Etter vi var å plukket så enormt med jordbær her om dagen var jeg selvfølgelig nøtt til fortsette kosearbeidet på ettermiddagen:)
Det ble både Saft, syltetøy og jeg fryste også ned en hel del poser med friske bær!

Når jeg lager saft, bruker jeg saftkokeren. Veldig lettvint og praktisk i bruk. Det fulgte også med instruksjon/ oppskrift i saftkokeren og jeg synes den er grei og forholde seg til:)
Syltetøy oppskrift fant jeg i Kokeboken til Leila Lindholm!
Egentlig liker jeg best å fryse ned hele bær og heller ta opp bær etter behov som jeg bare rører lett og evt tilsetter litt sukker.
Syltetøyet jeg laget ble veldig søtt synes jeg... Kan jo såklart velge og tilsette mindre sukker, men nå tok jeg bare de målene som sto i oppskriften.
Fordelen med å fryse ned hele bær er at man kan bruke bæra til så mye. Desserter, kaker, syltetøy eller bare spise de hele som de er:)

Det er jo så deilig å kan plukke fram friske Jordbær fra fryseren midt i de kaldeste vintermånedene og bare nyte smaken og minnes deilige varme sommerdager:)

Bruker dere å plukke jordbær og hva synes dere er godt å lage av den?

Nå gjenstår litt rydding og vasking her før jeg kan ta natta:)
Ha en fortsatt fin kveld dere!
Klem



Ingen kommentarer: