fredag 14. september 2012

Perleprosjekt

Felicia og jeg har hatt et lite perleprosjekt pågang. I går hentet jeg henne tidlig etter skoletid så vi skulle få anledning til å gjøre ferdig perle brettene.

Det er jo virkelig en tålmodighetsprøve for en aktiv 5 åring å sitte så lenge på rompa med slike syssler, men når man har det morro et det utrolig hva man får til:)

Det var mange fine farger på, men vi valgte mest pasteller. Innimellom pastell fargene puttet vi selvlysende perler og det ble veldig stilige mønstre.

Planen er å henge disse perlebildene i trå og feste de i en gren. Grenen har vi funnet ute i skogen, festet på hyssing og hengt den i kroker i taket på rommet.

Koselig å ligge i sengen å titte opp på de fine perlemønstrene som lyser opp i mørket:)

Mye fint og kjekt man kan lage/bruke disse små perlene til. De har jo ofte en tendens til å bare bli liggende i en skuff og bli til masse rot! Da er dette en fin måte å få vist fram barnas kunstverk på og de får også gjort nytte for seg;)

Skal vise dere ferdig resultat når Felicia's rom er ferdig. ( åja, det tar lengre tid enn man tror å pusse opp et rom)

Bruker dere lage/ gjøre noe spesielt med disse små perlene?

Nå er det endelig Fredag igjen og hos oss blir det tradisjonel tacomys til kvelds:)
Ha en riktig deilig helg alle fine :)
Klem M

2 kommentarer:

MittLilleHjerte sa...

Så koselig å perle sammen;)
Nydelig jente du har:)
Vet at det kan være en tålmodighetsprøve ja:)
Masse fint Felicia laget:)
Kos dere med taco og ha en fin kveld sammen;)
Klem

MissMette sa...

Hei, og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg ღ Du lurte på om Pomeranian (min lille Bamse) er en familie hund? – det jeg har lest og hørt er at den ikke dessverre er en familie hund… Da den er så liten sies det at den passer for familier med barn over 12 år… men det kommer jo helt an på hvordan barna er da spør du meg :) Selv om den ser ut som en kraftkar, så er den tynnere enn en pusekatt ღ og hvis barn løfter den opp, og f.eks mister den så kan den få alvorlige skader… NYDELIGE høstbilder under her ღ og koselige bilder fra stua din litt lengre nede her… Likte godt den søte skålen med roser på ღ Nydelig jente du har, og det er koselig å gjøre ting sammen, selv om det helt sikkert er en tålmodighetsprøve ;) – men det viktigste er at man har tid til å være sammen og kose seg ღ Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og helg… Stor klem fra Mette (ps! – beklager litt sen tilbakemelding, men her har det gått i et om dagene, pluss at jeg ikke helt er i form – jobber hardt med saken- mat/ livs stilsending) Klem fra meg…